Ticarete nasıl başlanır

En İyi İkili Opsiyon Komisyoncuları 2020:
  • Binarium
    Binarium

    Sıralamada birincilik! En iyi ikili opsiyon broker!
    Yeni başlayanlar için mükemmel seçim! Ücretsiz eğitim ve
    demo hesabı! Kayıt bonusu!

  • Binomo
    Binomo

    Güvenilir ikili opsiyon broker!

E-ticarete Nasıl Başlanır?

E-ticarette akılcı kararlarla daha çok kazanabilir ve işinizi geliştirebilirsiniz. Bunun için ise ilk adım; e-ticarete başlamak… E-ticarete başlamadan önce akılda pek çok soru oluyor. Gün geçtikçe gelişen bir alan olduğu için yenilikler hız kesmeden devam ediyor. Bu durum, e-ticarete yeni girecek olanları bir miktar korkutabiliyor. Ama adım atıldıktan sonra devamı geliyor. Sadece biraz cesaret biraz da öğrenme ile adımları sağlam atmak gerekiyor. Öğrenmek için okuyup araştırmak her şey için olduğu gibi e-ticaret içinde önemli… Aklınızı kurcalayan soruları gidermeniz ve e-ticarete başlarken planlı bir şekilde ilerlemeniz için tüyolar, bu blog yazımızda sizleri bekliyor!

Ürün Araştırması Yapın

E-ticarette satış yapacağınız ürün veya ürünler biliyorsunuz ki büyük önem taşıyor. Bu önemli konu üzerine çok düşünüp iyi bir araştırma yapmanız şart… Satacak ürünü bulabilmek için hem yurt içi pazarına hem de yurt dışı pazarına göz atmanız da yarar var. Bu şekilde daha çok seçeneğe ulaşabilirsiniz.

Etkili bir ürün bulurken ilk aşamada tüketicilerin nelerden hoşlandığına ve neleri satın aldığına dikkat edin. Tüketicilerin hoşlandığı ve satın aldıkları ürünleri araştırabilmek için online pazaryerlerinin çok satanlar ve popüler kategoriler-ürünler sayfalarını kullanabilirsiniz. Bu sayfaları, kısa bir süre değil en az 3-4 ay takip ederek daha verimli sonuçlara ulaşabilirsiniz. Ayrıca bu şekilde seçenekleriniz daralacak ve işiniz daha da netleşecek.

Eğer hobileriniz varsa bu hobileri ürünlere çevirmek, e-ticaret için her zaman kazançlı bir yol olarak karşımıza çıkıyor. Etkili ürün bulma aşamasında hobilerinizi de es geçmeyin. Yaptığınız ürünleri geliştirerek e-ticaret girişiminiz için ilk adımı atabilirsiniz.

Pazarlama Planı Oluşturun

Satacağınız ürünü buldunuz. Ama bu ürünleri sadece koyup satılmasını beklemek olmaz. Özellikle e-ticaret için böylesi bir durum neredeyse imkansız… Ürünlerinizi satmanın, daha çok kazanmanın ve markanızı duyurmanın yolu, pazarlamadan geçiyor. Bu nedenle e-ticarete başlarken pazarlama planı oluşturmanız gerekiyor.

E-ticaret zaten yapısı gereği dijital dönüşümün bir parçası… Bu dijital dönüşüme ayak uydurarak pazarlama planınızı oluşturmalısınız. Dijital dünyanın getirileri olan sosyal medya, internet reklamcılığı, e-posta ve içerik pazarlamacılığı gibi alanlardan faydalanarak e-ticaret girişiminizi daha bilinir hale getirebilir, aynı zamanda satışlarınızı arttırabilirsiniz.

Ürünlerinizi ve hedef kitlenizi de dikkate alarak yapacağınız bir pazarlama planı sizi bir adım öne taşırken daha etkin sonuçlar almanıza olanak sağlıyor. Bu nedenle pazara, rakiplere, hedef kitleye, ürünlere göre uygun strateji belirlemek çok önemli… Satışlara başlamadan önce bu strateji ile pazarlama planınızı oturtmanız, e-ticarete başlamanın ikinci adımı oluyor.

Satış Kanalınızı Belirleyin

Satış kanalı için e-ticarette çeşitli seçenekler bulunuyor. Bunlardan en popüler ikili ise; e-ticaret web sitesi ve online pazaryerleri… Bu iki seçeneği de işinizi geliştirmek için kullanmak mümkün. Bu tamamen size ve yapacağınız işe bağlı oluyor.

Kendi e-ticaret web sitenizi oluşturarak satışlara bu site üzerinden başlayabilirsiniz. “Önce ürünlerin satış potansiyelini görmek istiyorum” diyorsanız online pazaryerleri iyi bir seçenek oluyor. Ürünleri online pazaryerlerine koyarak satışlarınız ve ürünlere gelen yorumlarla ürünleriniz hakkında bir değerlendirme alabilirsiniz.

Bu iki seçenek için de genellikle şirket olmak gerekiyor. E-ticaret web sitenizden fatura kesebilmeniz için şirket kurmalısınız. Online pazaryerlerinde ise bu durum bazılarında geçerliyken bazılarında şirket gerekliliği aranmıyor. Hepsiburada ve n11’de satış yapmak istiyorsanız şirket kurmanız gerekiyor. Ama Gittigidiyor’u tercih ederseniz şirket kurmadan da satışlara başlayabilirsiniz.

En İyi İkili Opsiyon Komisyoncuları 2020:
  • Binarium
    Binarium

    Sıralamada birincilik! En iyi ikili opsiyon broker!
    Yeni başlayanlar için mükemmel seçim! Ücretsiz eğitim ve
    demo hesabı! Kayıt bonusu!

  • Binomo
    Binomo

    Güvenilir ikili opsiyon broker!

Bu üç adım e-ticarete başlamanın temelini oluşturuyor. Web sitesine ya da online pazaryerlerine de ürünlerinizi koyduktan sonra tek yapmanız gereken pazarlama planınızı uygulamaya koyarak potansiyel müşterilerinizi bulmak oluyor.

E-ticaret dinamik ve hızlı gelişen bir yapıda olduğu için araştırmak ve yenilikleri takip etmek, her zaman işinizin bir parçası olacak, unutmayın.

E-Ticarete Nasıl Başlanır?

E-ticarete nasıl başlanır? E-ticaret yazılımları nelerdir? E-ticarette büyümenin ve güçlü girişlerin ipuçları. Tamamı bu içerikte!

E-ticarete atılıp atılmamak konusunda kararsız olanlara rehberlik edebilecek harika bir içeriğe hoşgeldiniz! Bu yazı içerisinde elinizdeki ürünleri en hızlı şekilde internetteki müşterilerinize nasıl taşıyacağınızı ve en hızlı şekilde nasıl satacağınızı öğrenebilirsiniz. E-ticarete nasıl başlanır, neler kullanmak gerekir ya da hazır e-ticaret siteleri hakkında her şeyi madde madde başlıklarla aşağıdan takip edebilirsiniz.

E-ticaret için ilk adım

E-ticarete başlamak aslında çok kolay ve hızlıca geçen bir süreç. Yani e-ticarete nasıl başlanır diye düşünmenize vakit bile kalmıyor. Ancak tecrübesizlik ya da kararsızlıktan uzayan süreler hem ekonomik olarak, hem de psikolojik olarak insanlara zarar veriyor. Normal şartlarda bir tacir ya da şirketseniz, tek yapmanız gereken internette ürünlerinizi yayınlayabileceğiniz bir site açmak ve ürünlerinizi burada yayınlamak. Ancak tabi ki bu tek adımla işler bitmiyor. Satışa başlamadan önce şunları halletmeniz gerekiyor:

  • Ürünlerinizin girişini gerçekleştirmek
  • Ürünlerinizin profesyonel fotoğraf çekimini sağlamak ve fotoğrafları ürün sayfalarınıza yüklemek
  • Ürün açıklamalarını, teknik özelliklerini ve desi ağırlıklarını girmek
  • Kargo firması ile temas kurup, taşıma anlaşması sağlamak
  • Entegrasyon kurulumu için bir yazılımcı ile anlaşmak ve kargo entegrasyonu, ERP programlarının kurulumu, ERP entegrasyonu gibi ekstra işleri halletmek
  • Ürünlerinizin vergi oranlarını öğrenip site üzerinde gerekli ayarlamaları gerçekleştirmek
  • Tedarikçilerle görüşüp güncel ürün listelerinin barındırıldığı XML linklerinin teminini sağlamak
  • Ve diğer ufak işler

E-ticaret sitesi nasıl kurulur?

E-ticaret sitesi kurmak çok fazla aşamadan ve çok fazla seçenekten oluşan bir iş olarak göze çarpıyor. Öyle ki, işin yazılım tarafı ayrı, işlev tarafı ayrı ve son olarak tasarım tarafı ayrı değerlendiriliyor. Yazılım kısmını açacak olursak; site kısmı işin görünen kısmı, entegrasyon yazılımları kısmı ise işin mutfağı olarak değerlendirilebilir. Biz önce kullanıcılarla alakası olacak bölümü ele alalım.

E-ticaret yazılımları nelerdir? Tercih edilmeli mi?

Hazır e-ticaret siteleri ya da yazılımları denildiğinde akla direkt olarak bir kaç site gelse de, bu işin çok daha ayrıntılı bir şema ile açıklanmaya ihtiyacı olduğunu düşünüyorum.

Hazır e-ticaret siteleri

Bazı şirketler kendi yazılımları üzerinden kendi sunucularında harika siteler oluşturmanızı sağlıyor. Özellikle ülkemizde bu konuda ciddi bir rekabet bulunmakta.

  • Ticimax, hazır e-ticaret yazılımları arasında en iyi entegrasyona ve en iyi stabiliteye sahip site olarak göze çarpıyor. Ticimax, gerek pazarlama anlamında, gerek ürün yönetimi anlamında diğer yazılımlara göre epey avantajlı. En büyük dezavantajı ise destek birimlerinin diğerlerine nazaran daha bilgisiz personellerden oluşması. İstediğiniz şeyi ancak 5 ticket ile anlatabiliyorsunuz. Fiyatları 1.299 TL’den başlayıp 5.099 TL’ye kadar çıkıyor. Ayrıca ek olarak yıllık yenileme ücretleri bulunuyor.
  • İdeasoft, hazır e-ticaret siteleri arasından en çok tercih edilenlerden bir tanesi. 1.400 TL’den başlayan ve 5.700 TL’ye kadar çıkan paketleriyle bir çok özellik sunuyorlar. Özel tasarım hizmeti ve özel modül hizmeti de sunmaktalar.
  • T-Soft, 2003 yılında kurulan Tekrom Teknoloji çatısı altında faaliyet gösteren e-ticaret yazılımı, 2020 Temmuz itibariyle 3.500 TL’den başlayan ve 7.200 TL’ye kadar çıkan paketlerinin yanı sıra 63.000 TL’ye kadar profesyonel çözümler de sunmakta.

E-ticarete uygun CMS seçenekleri

Bu seçenekler arasından en çok tercih edilenleri aşağıda tanımlayalım.

  • WordPress, söz konusu her ne olursa olsun dünyadaki en iyi içerik yönetim sistemi olarak en çok kullanılan yazılım. Woocommerce eklentisi ile birlikte bu içerik yönetim sistemini harika bir e-ticaret sitesine çevirebiliyorsunuz. Yüzbinlerce lisanslı tema satın alabileceğiniz WordPress, tam olarak e-ticaret yazılımı olmasa da, kostümizasyon seçeneklerinin genişliği ile ferah bir alan sağlıyor.
  • Opencart, diğer CMS’lerin aksine e-ticaret odaklı bir içerik yönetim sistemi. Diğer e-ticaret CMS’lerine göre çok daha fazla kaynağa, çok daha fazla temaya ve çok daha fazla eklentiye sahip olmasıyla iyi bir avantaj sağlıyor.
  • Magento, PrestaShop, Shopify ve diğerleri de e-ticaret hizmeti verebileceğiniz CMS seçenekleri arasında bulunuyor.

E-ticaret sitesi için SEO

E-ticarete nasıl başlanır kısmını hallettikten sonra geldik asıl konuya! E-ticaret SEO’su normal içerik bazlı sitelere göre epey farklı. Öncelikle bilmeniz gereken şey, content yani içerik dediğimiz şeyin e-ticarette ürün sayfasına tekabül ettiği. Yani ürünlerinizi aynı blog içerikleri gibi en özgün, en yalın, en anlaşılır ve en hoş şekilde sunmanız gerekir. Blog ya da haber sitelerinde kullanıcıyı 1 dakika boyunca aynı sayfada tutabilirken, e-ticaret sitelerinde bu pek de mümkün olmamakta. Bu yüzden kullanıcı eğer bir ürününüz ile ilgileniyorsa, o kullanıcıyı o sayfada tutabileceğiniz çok fazla özgün materyal ile yer almalısınız.

İkinci olarak ürünü satın almadığında, kullanıcıya alakalı içerikleri, yani benzer ürünleri önerebileceğiniz ve otomasyondan uzak bir yapıya sahip olmanız gerekiyor. Örneğin 900 TL değerinde bir klavye satıyorsunuz. Bu ürünün altında alakalı ürünler başlığı altında eğer hazır eklentilerin sunduğu şekilde “klavye kategorisi” içerisinden rastgele ürünler gösterirseniz, bu kullanıcıyı yönlendirmede zayıf kalacaktır. Ancak eğer 5 slotluk bir alanınız varsa ve bu alanı aşağıdaki şekilde düzenlerseniz, kullanıcıyı bu sayfalara yönlendirme ihtimaliniz çok daha fazla olacaktır.

  • Ürün: Razer Blackwidow Chroma v2 (899 TL)
  • Önerilen 1. Ürün: Razer Blackwidow Elite (999 TL) (Belki müşteri adayı klavyenin ses kontrol üniteli versiyonunu beğenebilir)
  • Önerilen 2. Ürün: Razer Blackwidow Tournament Edition (799 TL) (Belki müşteri adayı numara tuşları olmayan versiyonu ile bütçesini dengeleyebilir)
  • Önerilen 3. Ürün: Razer Huntsman (849 TL) (Belki müşteri adayı bu markanın başka bir modelinden hoşlanabilir)
  • Önerilen 4. Ürün: Asus ROG Strix Scope (599 TL) (Belki müşteri adayı ürünün tasarımından hoşlanmış ancak bütçesinin el verdiği bu modele yönelebilir)
  • Önerilen 5. Ürün: Razer BlackWidow Ultimate (619 TL) (Belki müşteri adayı aynı markanın benzer özelliklerdeki ancak renk değiştirmeyen aydınlatmalı versiyonunu tercih edebilir)

Yani en başta söylediğim konuyu tekrar hatırlatmam gerekirse, ürününüzü bir içerik olarak düşünüp, bu içerik ile ortak paydada buluşabilecek diğer içeriklere yönlendirmeniz gerekmekte. Tabiki ürün gamı yüksek e-ticaret sitelerinde bunun planlaması oldukça zor. Burada da en önemli şey elbette etiketleme. Etiketler SEO için doğrudan olmasa da, alakalı içerikleri bir arada buluşturma ve kategori gibi bilindik linkleme yollarına alternatif üretmesiyle oldukça önemli bir faktör.

Üçüncü olarak e-ticaret siteleri her ne kadar iyi tasarıma, sayfa düzeyinde iyi optimizasyona, ürün sayfalarında kaliteli ve tıklanabilir bağlantılara sahip olsalar da, olmazsa olmazları reklam yayınlamak ve reklamlardan gelen yüksek trafik. E-ticaret siteleri çok fazla kaynak gösterilmediği ya da içerik siteleri kadar arama motoru odaklı olamadıkları için otoritelerini trafikle pekiştirebilirler. Öyle ki, analiz sitelerinden bağımsız olarak aynı ürün üzerinden sizin daha fazla dışarıdan trafik alan sayfanız, yüksek otoriteli ve geçmişi sizden fazla olan siteden çok daha yukarıda gösterilecektir. Burada mühim olan konu şu; reklamların tek bir ürün için ya da tek bir sayfa düzeyinde yayınlanması yerine daha adil, daha eşit ve daha etkili bir dağılım göstermesi. E-ticaret reklamları başlığı altında daha detaylı bilgi bulabileceksiniz.

Dördüncü olarak e-ticaret sitesi sahibiyseniz mutlaka diğer siteler gibi dış bağlantılara ihtiyacınız olacak. Ancak bir gerçek var ki; yıl 2020 ve tanıtım yazıları önemini kaybetmeye başladı. Ancak buna tezat durumda da bir şey var ki, backlink hala çok önemli. Peki bu 2 olguyu bir araya getirirsek ne olur? Cevap çok basit; özgün ve viral içerikler! Yani sattığınız klavyenin olası arama terimlerini sıradan bir tanıtım yazısı ile news kayıtlı sitelerde yayınlamak yerine, klavye satın alabilecek kitleye sahip (örneğin oyun blogu, oyun haber sitesi, teknoloji forumu, teknoloji haber sitesi… vb) sitelerde özgün yayınlanacak içeriklerde bu backlink kullanımını sağlamalısınız. Alakasız kitleye ve içeriğe sahip sitelerde yayınlatacağınız “PAKET SEO HİZMETİ” adı altında satılan tanıtım yazıları yarardan çok zarar da getirebilir.

Beşinci olarak ürün sayfalarınızı iyi tasarlayın ve iyi yönetin. Günümüzde ürün yöneticileri, ticari zekalarıyla şirketler de yer alsa da; günümüz trendlerine ve Google algoritmalarına fazla takılmayan personeller olabiliyorlar. Bir de XML kullanıyorlarsa çok daha sıradan, çok daha kopya ürün sayfalarıyla sitenin potansiyelini aşağı çekebiliyorlar. Ürünün başlığından ön yazısına, açıklamasından teknik detay sekmesine kadar her biri SEO açısından çok ama çok değerli. Burada yine kurguyu iyi bir şekilde önceden planlamalısınız. Örneğin benim kullandığım tasarım şuydu:

  • Ürün Başlığı (Ürünün adı olarak geçen kısım. Aynı zamanda SEO Title olarak Google’a gönderilen veri)
  • Ön Yazı (Ürün fotoğrafının hemen yanında bulunan, ürün hakkında çok kritik noktalara değinen ve müşteriyi harekete geçirecek, satın almaya teşvik edecek yazı. Aynı zamanda Google’a gönderilen SEO description verisi)
  • Açıklama (Ürün hakkında 3 paragraftan oluşan, aynı zamanda ürünün bilinen kodu, ürünün rengi ve ürünün türü hakkında da bilgiler bulunan ana içerik)
  • Teknik Detay (Ürünün pazaryeri entegrasyonlarına uyacak şekilde verilerinin anlamlandırılıp girildiği, barkod, stok kodu ve ürün kodu gibi bilgilerin bulunduğu ekstra sekme)

Bunu neden önemsiyorum? Çünkü bilindik siteler bile anlamsız başlıklar oluşturabiliyor. Örneğin, “INCA OPHİRA IKG-444 RGB Mekanik Gamıng Keyboard” başlığına sahip bir ürün var. İlk hata henüz harflerde bulunuyor. İngilizcede olmayan bir harf (ı harfi) ile yazılan Gamıng Keyboard ve yine İngilizcede bulunmayan diğer harf (İ harfi) ile yazılan OPHİRA (altın anlamında kullanılan kadın ismi) pek de profesyonel durmuyor. İkinci hata “Mekanik Gamıng Keyboard” olarak girilen ürün betimlemesinde. Trend takibinde Mekanik Klavye birinciyken, Gaming Klavye ikinci sırada. Gaming Keyboard ise maalesef ki dördüncü sırada. Yani aslında arama motorunda aratılan anahtar kelimelerin trendi pek de umurlarında değil. Üçüncü hata ise aradaki IKG-444 kodunun kullanımında bulunuyor. Zaten ürün modeli isimlendirilirse (Örneğin Samsung G960F Akıllı Telefon yerine Samsung Galaxy S9 Akıllı Telefon) kod kullanımına ihtiyaç olmuyor. Yine de kodla gelecek aramalar için açıklama ya da ön yazı kısmında yer verme taraftarıyım. Ancak bunun yerinin başlık olmadığını düşünüyorum.

Ve son olarak kategoriler bizim asıl önemsememiz gereken bölümler. Çünkü ilgili anahtar kelimeyle girişlerin en çok yapıldığı bölüm, genellikle kategori sayfaları oluyor. Ek olarak en çok link dağılımı da yine kategori sayfalarından sağlanıyor. Yani yeni açılacak bir ürün sayfası, ne kadar optimize ve otoriter bir kategori sayfasına düşerse, o kadar çabuk index alıp, o kadar çabuk yukarılara tırmanıyor. Kategori optimizasyonu da alakalı ürünlerle ve kategori açıklamasıyla sağlanıyor. Kategori sayfasının altında yer alacak 3 paragraflık bir açıklama, içerik açısından oldukça olumlu sonuçlar doğuruyor. Ayrıca bu kategori sayfasının da dış bağlantı alması ile beklemediğiniz kadar iyi sonuçlar alabilirsiniz.

E-ticarette sosyal medya yönetimi

Bu konu hakkında harika bir içeriğe sahibim.

E-ticaret sitesi maliyeti ne kadardır?

Ortalama bir e-ticaret sitesinin maliyetini şu unsurlar oluşturur.

  • E-ticaret yazılımı (Ticimax tercih edersek 14 aylık 5.099 TL)
  • SMS kampanya (10.000 kısa mesaj 111 TL)
  • Mail kampanya (50.000 elektronik posta 319 TL)
  • Başlangıç Google Ads reklamları (Aylık 1.000 TL)
  • Başlangıç harici SEO hizmetleri (Tek seferlik 1.000 TL)
  • İleri seviye SEO hizmetleri (Aylık 1.000 TL)
  • Başlangıç influencer içerikleri (Tek seferlik sektörel olarak değişmekte olup 500 TL ile 4.000 TL arasında olabilmektedir)
  • İleri seviye influencer içerikleri (Aylık 2.000 TL ile 5.000 TL arasında olabilmektedir)
  • SEO ve analiz araçları (Aylık 70 USD ile 175 USD arasında olabilmektedir)
  • Çağrı merkezi altyapı ya da dijital yazılım (20 USD ile 2.250 USD arasında değişen, tek seferlik ya da aylık olarak farklı ücretlerde olabilmektedir)
  • Kargolama maliyetleri
  • Depolama maliyetleri
  • Personel maaş ve sigorta maliyetleri
  • Sponsorluk maliyetleri
  • Sosyal medya hesaplarınız için çekiliş ve kitle arttırma maliyetleri
  • Vergi ve yükümlülük maliyetleri
  • Öngörülemeyen diğer maliyetler

E-ticaret reklam bütçesi nasıl ayarlanmalı?

E-ticarete nasıl başlanır isimli bir yazıda nasıl iflas edilir sorusunu akıllara getirmemek adına geldik en önemli başlığa! E-ticaret reklam bütçesi en kritik meselelerden birisi. Tabi ki burada seçilen sektörün ve ürün gamının da yadsınamaz bir etkisi mevcut. Fakat yine de bazı önemli bilgiler vermek istiyorum.

E-Ticarete Nasıl Başlanır?

İşletme sahiplerinin e-ticarete başlama sıkıntılarının mücadelesini izlemekten bıktıktan sonra, e-ticaret işinize sorunsuz bir şekilde yürütmenizi sağlamak için bu kılavuzu derledik. Bu sayfadaki her şeyi öğrenmek yıllarımızı aldı. E-ticaret sitenizi kurmak, kendinizi yasal olarak korumak, mali durumunuzu düzene koymak, ürününüzü pazarlamak, satmak ve sitenizi kurmaya başlamak için buradaki bilgileri kullanın.

Bir işi sıfırdan başlatmak ve büyümesini izlemekten daha keyifli bir şey yoktur. Eğer onu siz kurarsınız, kimse sizden alamaz.

Online perakende işi gelişen bir iştir. Fakat çok fazla e-ticaret şirketinin iş yapmak için mücadele ettiğini gördük. Bir e-ticaret sitesi işletmek hızlı bir şekilde karmaşıklaşabilir, bu yüzden tek markalı ürün yelpazesi + bağlı site kombinasyonunu başlatabilirsiniz. Bu e-ticaret modeli, ürün satışlarına dayanan tipik online mağazalardan çok farklıdır.

  • Ürün değil, bir yer ve kişilik oluşturun.
  • En yüksek kar marjını hedefleyin.
  • Kargo konusunda sıknıtıız ürünlere yönelin.
  • Başka nelerin satıldığını öğrenin ve yeni ürün yelpazeleri kullanın.
  • Doğal büyüme projeksiyonu değerlendirin.

Bir e-ticaret sitesi kurmak, bir marka adı seçmek, ürün listeleri yazmak ve online ürünleri satmaya başlamaktan daha fazlasını gerektirir. Sitenize yeterince trafik çekmiyorsanız, en iyi işletme fikirleri bile batabilir.

Bir E-Ticaret Şirketi Nasıl Kurulur?

  • E-Ticaret İşletmelerinin Esaslarını Araştırma
  • E-Ticarete uygun yer araştırma
  • Karakter ve Ürün Seçimi
  • Marka ve E-Ticaret Şirketinizi Kurun
  • Online Mağaza Oluşturun
  • E-Ticaret Mağazanızda Müşterileri Çekmek
  • Ürünlerinizi Online olarak Pazarlamak
  • Online İşletmenizi Başlatmaya Hazır mısınız?

E-Ticaret İşletmelerinin Esaslarını Araştırma

Araştırmaya başlamak, ilk kritik adımdır. Bilgi sahibi olmadan iş yapmayın. Herhangi bir online işletmeyi büyütmek bir yatırımdır. Bunu dikkate alarak hareket edin.

Herkes için geçerli tek bir iş yapısı yoktur. Hizmet esaslı iş, yazılım, dijital ürün satışları ve fiziksel ürünler buzdağının sadece görünen kısmıdır. Neyin online olarak satılacağına, karar vermeden önce mevcut farklı işletme modellerini anlamanız gerekir.

Odak noktası fiziksel ürünlerdir, ancak bu büyük yatırım yapmanız veya garajınızı ürünlerle doldurmanız gerektiği anlamına gelmez. Peki ürünleri ve envanter yönetimini nasıl sağlayacaksınız?

Ürününüze dokunmadan veya başlangıçta büyük yatırım yapmaksızın kar etmek istiyorsanız, dropshipping akıllıca bir seçimdir. Ülkemizde bu durum xml sistemleri üzerinde gerçekleştirilmektedir fakat bu pekte sağlıklı bir yöntem değildir. Xml mantığının yerine C2C altyapısıyla bir pazaryeri e-ticaret sitesi kurabilirsiniz.

Kendi deponuzun mallarla dolu olması fikrini seviyorsanız, daha çok yatırım yapmanız gerekir ve bir toptancı veya depolama modeliyle çalışmanız gerekmektedir.

Avrupada son zamanlarda ise en çok tercih edilen iş modelleri arasında abonelik e-ticaret modeli yer almaktadır. E-Ticaret iş modelleri hakkında detaylı bilgiye sahip olmanız gerekebilir.

E-Ticarete Uygun Yer (niş) Araştırması Yapma

Artık e-ticaret sitelerini incelediğimizde siteler çok karmaşık bir hal aldığını görebiliriz. Yüzlerce ürün, düzinelerce kategori odak noktasından uzak bir düzen. Bu durum aslında bir çok kullanıcıyı rahatsız etmektedir.

Büyük bir bütçeniz yoksa, bir sonraki “Hepsiburada” veya “N11” olamazsınız. Kârlı bir e-ticaret mağazası işletmek için “Niş Sektör” (ideal hedef müşterinize net şekilde odaklanma ve pazarlamanızı uyarlama) ile uğraşmalısınız.

Nişinizi seçmek, online işletmenizi açmak için en önemli adımdır. Hali hazırda bu alanda çalışan başarılı şirketleri belirleyerek işe başlayın. Rekabetçi bir alan olduğundan emin olun – rekabetin olmaması genellikle pazarın olmadığını gösterir. (Bazende rekabetsiz bir alan bakir olduğu için hızlıca ivme kazanabilsiniz. Bu durumun detaylı incelenmesi gerekebilir.)

Bununla birlikte, aşırı kalabalık bir niş seçmeyin ve büyük markaların egemen olduğu her şeyi atlayın. Bununla ilgili sorun yaşıyorsanız, ne yapmak istediğinizi daha ayrıntılı olarak inceleyin – ne kadar spesifik olursanız, rekabetle karşılaşma olasılığınız o kadar azdır.

“Niş Sektör” aynı zamanda, yaptığınız işle ilgili, ancak aynı olmayan sitenizin ana işine yakın olan birçok nişe sahip olmanın avantajını da sağlar. Karşılıklı tanıtım yapmak, satış ortağı olmak (veya bir şirket edinmek) ve müşteri tabanınızı büyütmek için bu nişlerde işletme sahipleriyle birlikte çalışabilirsiniz.

Karakter ve Ürün Seçimi

Yukarıdaki basamakları geçtikten sonra artık ürünlerin satışına başlayabilirsiniz.

Ürün fikirlerini düşünmeden önce kişiler (karakter) hakkında düşünün. Kime sattığınızı bilmiyorsanız, insanların ürününüzü satın almalarını bekleyemezsiniz.

Kimsin? E-Ticaret siten neyi sunuyor? İdeal müşterileriniz kimler? Tutarlı bir marka imajı (marka adınızla başlayan bir yolculuk) yansıtmanız gerekir. Gübre satmaya başlayan geleneksel bir organik tohum şirketi çok uzun süreli olmayacaktır. ”E-Ticaret sitenizin karakterinin müşterilerinizin beklentileri ve sattığınız ürünler ile eşleşmesi gerekiyor.”

Yansıtmak istediğiniz imajı ve hizmet verdiğiniz müşteriyi belirledikten sonra, ürün fikirleri ortaya koymanın zamanı gelmiştir. Bir tanesiyle başlamanızı öneriyorum – başlangıçta daha az yatırım yapacaksınız. Eğer daha fazla arz etmek istiyorsanız, satış ortaklığı pazarlaması ile bu suları test edebilirsiniz.

Organik tohum şirketi örneğinde, Hepsiburada ve N11 de popüler organik ürünleri bulabilirsiniz. Değerlendirmeniz sonrasında, o üründe kendi markanızı yapmayı düşünebilirsiniz. Ne satmanız gerektiğinden % 100 emin olmanız gerekmektedir. Çünkü bir marka ve e-ticaret sitesi kimliği belirlemek ciddi emek istemektedir.

Ancak, ürüne yatırım yapmadan önce, dikkatli bir şekilde değerlendirin. Bir dropshipping modeli seçmiş olsanız bile, onu dikkatlice test etmek ve ürün hakkında kendiniz için bir fikir edinin, böylece olası sorunları tespit edebilir ve genel soruları yanıtlamak için müşteri hizmetleri komut dosyalarını hazırlayabilirsiniz.

Marka ve E-Ticaret Şirketinizi Oluşturun

Başarılı bir işe başlamak istiyorsanız, karakterinizle bağlantılı bir markaya ihtiyacınız var. Karakterinizi belirlemek, bir e-ticaret markasını oluşturmayı kolaylaştırır. Sürdürülebilir bir yaşam ile ilgilenen kurumsal iş kadınlarına ürün satıyorsanız, kızlar için olan renklerden ve görüntülerinden kaçınabilirsiniz.
Ancak, e-ticaret sitenizi kurmadan ve bir marka oluşturmanın gerçek yüzüyle karşılaşmadan önce, atmanız gereken bazı temel adımlar var.

Adım 1: İşinizin Kaydını Yapın

Bir işletme adı seçin ve şirketinizi kaydettirin. Kuruluş için yasal korumalar ve vergi avantajları vardır, bu yüzden bu hususu atlamayın.

Adım 2: E-Ticaret Sitenizim Adını Seçin

E-Ticaret sitenizin adı ile işletmenizin yasal adının aynı olması gerekmez, ancak bunların tutarlı olmasının yararları vardır. Seçtiğiniz her şeyin nişinize uygun olduğundan emin olun – son dakikada bir marka adı seçmek uygun değildir.

Adım 3: Doğru Tedarikçileri Bulun

Online ürünler satan çok fazla rekabetçiniz olacak, bu nedenle sattığınız ürünler veya ürünlerinizi oluşturmak için kullandığınız malzemeler için en iyi kaliteyi ve en iyi fiyatları bulmak sizin yararınıza olacaktır. Uzun vadeli iş yapmak istediğiniz bir satıcı bulana kadar piyasayı dolaşın.

Adım 4: Logo Oluşturma

Bunu çok dert etmeyin, ancak logonun nişinizdeki başka bir şirket tarafından kullanılmadığından emin olun. Logo tasarımını ne kadar özgün yapabilirseniz o kadar faydalı olacaktır sizin için.

Adım 5: E-Ticaret Sitesi Kurmak

Bu noktada ilk olarak güvenilir bir iş ortağı yazı e-ticaret yazılımı firması bulmanız gerekmektedir. Çünkü e-ticaret sitesi kurmak 1 kerelik bir iş değildir. Süreklilik gerektiren ve arka tarafta teknik ekip bulunması gereken bir sürgüdür. Bu noktada size en iyi desteği verebilecek bir e-ticaret firması tercih edin.

İyi bir yazılım firması seçmek kolay bir iş değildir. Yükleme hızı, özellikler, farklı ödeme ağ geçitleriyle uyumluluk, iş yapınızla uyumluluk, web geliştirici becerileri, SEO dostu özellikler ve daha fazlası gibi şeyleri dikkatlice değerlendirmeniz gerekir.

Firmanızı tercih ettikten sonra e-ticaret sitenizin nasıl bir tasarıma sahip olacağına karar vermelisiniz. Seçtiğiniz tasarım ne olursa olsun, e-ticaret yazılımınızla da uyumlu olmalıdır.

Adım 6: Dijital Pazarlama (E-Ticaret Reklam)

Trafik çekmeniz gereken tek şey e-ticaret siteniz değildir. Seçtiğiniz ürünlerin de pazarlama bütçenize dahil edilmesi gerekir.

Göreviniz trafik çekmek değil, ürün satmaktır. Ürün satmak için sitenizin ötesinde düşünmeniz ve genişleme alanlarını aramanız gerekir.

Bu noktada bir danışmanlık hizmeti almanız e-ticaret hayatınız boyunca sizin için oldukça faydalı olacaktır. Aldığınız danışmanlıkta mutlaka SEO eğitimide alıyor olmanız gerekmektedir. Çünkü içeriklerinizin hazırlanış biçimi SEO için çok önemlidir.

Doğru insanlar ile e-ticaret siteninizin pazarlamasını yapmaya başladıktan sonra gerekli incelemeleri yapmayı unutmayın.

Sitenizde, trafiğin nasıl ve nerede aktığına bakın. Aynı yerde mi kaybediyorsunuz? E-Ticaret sitenize trafik çekiyorsanız ancak hiçbir şey satmıyorsanız, her sayfayı dikkatlice optimize ederek ve ürün listelerinize yakından bakarak satış huninizdeki sızıntıları giderin. Bu göreve yardımcı olmak için analitik kullanın. Satış sürecinin her adımını izlemenize ve optimize etmenize yardımcı olacak araçlar vardır. Onlardan faydalanın.

E-Ticaret Sitesi Kurmaya Hazır mısınız?

E-Ticarete nasıl başlanacağını öğrendiğinize göre, gerekli emeği verecekseniz ve ufak bir yatırım bütçeniz varsa karlı bir e-ticaret sitesi kurabilirsiniz.

Başarınız bizim için önemlidir. Yukarıdaki kaynakları okumak için zaman ayırırsanız, yüzlerce saatlik çalışmadan tasarruf edersiniz ve paranızın e-ticarette değerini almanın daha muhtemel olduğunu bilirsiniz. Umarım, bir e-ticaret şirketi kurmayla ilgili paylaştığımız görüşleri beğenmişsinizdir. Öğrenmek istediğiniz herhangi bir şeyi atladıysak, yorum yazarak bize bildirin.

En İyi İkili Opsiyon Komisyoncuları 2020:
  • Binarium
    Binarium

    Sıralamada birincilik! En iyi ikili opsiyon broker!
    Yeni başlayanlar için mükemmel seçim! Ücretsiz eğitim ve
    demo hesabı! Kayıt bonusu!

  • Binomo
    Binomo

    Güvenilir ikili opsiyon broker!

İkili Opsiyonlar ve Forex Hakkında Her Şey
Bir cevap yazın

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: